رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز در اکثر استان‌های کشور شاهد بارش برف همراه با کاهش دما خواهیم بود.
کد خبر: ۱۴۴۶۵۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز برای قالب مناطق کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود افزود: بیشینه بارش در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی نقاط از سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی، شاهد بارش برف خواهند بود.

ضیاییان گفت: دوشنبه (۷ اسفند) در نوار غربی و جنوب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه می‌یابد. عمده بارش در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. همچنین در این روز بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید است.

 وی افزود: سه‌شنبه (۸ اسفند) در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در غرب سواحل دریای خزر و نیز برخی مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه (۹ اسفند) با تقویت سامانه بارشی به تدریج بارش برف و باران کل کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد و برای پنجشنبه (۱۰ اسفند) به جز مناطقی از غرب و جنوب کشور، در سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد و در برخی از این مناطق ریزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست. همچنین از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

 ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان، روز سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا دوشنبه (۸ اسفند) ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش برف، از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای ۵ و کمینه ۱ و در روز سه شنبه (۹ اسفند) ابری گاهی بارش برف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای ۴ و کمینه صفر همراه است.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل و زنجان با کمینه ۱۰- و ۹- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها